facebook_1727536043542_7245811337572839542
Το Εν.Ε.Ε.Γυλ  Αλεξανδρούπολης συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, KA220 με  τίτλο «WELL BEING 4 ALL» (ευημερία για όλους) .
Η διάρκεια του προγράμματος είναι 2 έτη ( 2023-2025).
Βασικό σκοπός του προγράμματος αποτελεί η ανταλλαγή καλών πρακτικών με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των μαθητών και των καθηγητών μας στα σχολεία. Συμμετέχουν οι χώρες : Ρουμανία (που είναι οι συντονίστρια), Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία και Κύπρος.

 Επίσκεψη εκπαιδευτικών του  σχολείου μας στη Ρουμανία

Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ (KA220 “WELL-BEING 4 ALL) επισκεφτήκαμε το «CRISTAL» Centrul Scolar de Educatie Incluziva σχολείο της Οραντέας της Ρουμανίας από τις 19 έως τις 24 Νοεμβρίου 2023, μαζί με εκπροσώπους σχολείων των υπόλοιπων χωρών του προγράμματος της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Κύπρου και της Τουρκίας. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν η συντονίστρια Γεωργιάδου Τριανταφυλλιά ΠΕ06 – Αγγλικών, ο Αλεξόπουλος Γεώργιος ΠΕ03 – Μαθηματικών και η Ντουρανίδου Μαρίνα – Σοφία ΠΕ21 Λογοθεραπευτών.

Οι Ρουμάνοι ως άψογοι οικοδεσπότες κατά τη διάρκεια του τετραημέρου μας παρουσίασαν διάφορες προτάσεις εκπαίδευσης μαθητών Δημοτικού με ειδικές ανάγκες σε πολλές από τις οποίες συμμετείχαμε διαδραστικά όλοι οι φιλοξενούμενοι. Ενδιαφέρουσα ήταν η πρότασή τους να χρησιμοποιήσουν τη γιόγκα, το «Kadans» και την αισθητηριακή κολύμβηση ως τεχνικές χαλάρωσης και αισθητηριακής ολοκλήρωσης.

Συζητήθηκαν διεξοδικά λεπτομέρειες του προγράμματος και ρυθμίστηκαν οι εκκρεμότητες της επόμενης συνάντησης στην Τουρκία. Στο πλαίσιο της διοργάνωσης τις απογευματινές ώρες όλοι οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στην υπέροχη πόλης της Οραντέας και επισκέφτηκαν διάφορα αξιοθέατά της. Το κλίμα μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν εξαιρετικό και το ενδιαφέρον για καινούριες τεχνικές έντονο.  Στόχος άλλωστε αυτών των συμπράξεων είναι η ανταλλαγή και διάχυση καλών πρακτικών ώστε να παράγονται και να παρέχονται υψηλής ποιότητας καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις.

 oradea1 oradea2
 Φυλλάδιο Εκπαιδευτικού Υλικού του προγράμματος School Well-Being 4 All από τη Romania Download

Διάχυση των αποτελεσμάτων του πρώτου ταξιδιού

Την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2023 στην αίθουσα Πληροφορικής του σχολείου  μας,  η συντονίστρια κ. Γεωργιάδου Τριανταφυλλιά ΠΕ06 – Αγγλικών, μαζί με τους δυο συμμετέχοντες, τον κ. Αλεξόπουλο Γεώργιο ΠΕ03 – Μαθηματικών και την κ. Ντουρανίδου Μαρίνα – Σοφία ΠΕ21 Λογοθεραπευτών, διοργάνωσαν ενημέρωση διάχυσης αποτελεσμάτων του πρώτου ταξιδιού στην Οραντέα της Ρουμανίας. Οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους κατά τη διάρκεια της πρώτης μετακίνησης με τον διευθυντή και το  προσωπικό του σχολείου.

ενημέρωση1 ενημερωση2

 


Συμμετοχή του σχολείου μας στην ημερίδα ενημέρωσης εκπαιδευτικών για τα προγράμματα  ERASMUS+ 

 Την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής έλαβε χώρα η ημερίδα  ενημέρωσης εκπαιδευτικών για τα προγράμματα  ERASMUS+, την οποία συνδιοργάνωσαν η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) στην Περιφέρεια ΑΜΘ.
 Η συντονίστρια κ. Γεωργιάδου Τριανταφυλλιά ΠΕ06 – Αγγλικών και εκπαιδευτικός του σχολείου μας κλήθηκε να παρουσιάσει την εμπειρία της σχετικά με τη συμμετοχή του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, KA220 με  τίτλο «WELL BEING 4 ALL» (ευημερία για όλους).

 

 

 

 

 


 

Επίσκεψη εκπαιδευτικών του  σχολείου μας στην Τουρκία

Στις 04-08 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ «School Well-Being 4 All». Το σχολείο μας εκπροσώπησαν η συντονίστρια Γεωργιάδου Τριανταφυλλιά ΠΕ06 – Αγγλικών,  η Τσιλιγκίρη Αικατερίνη – Ειρήνη ΠΕ02 και η Χατζηκαλλινικίδου Ελένη ΠΕ86.

Συνολικά 15 εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην κινητικότητα, από την Πορτογαλία, την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ισπανία και τη Ρουμανία φιλοξενήθηκαν από το Pamukkale Guidance and Research Center στο Ντενιζλί της Τουρκίας.

Στο πλαίσιο του έργου, το οποίο στοχεύει στη διάδοση διαφόρων πρακτικών που αποσκοπούν στην αύξηση της ευημερίας των μαθητών με αναπηρίες και των εκπαιδευτικών που εργάζονται με αυτούς, ολοκληρώθηκαν εκπαιδεύσεις σε 6 διαφορετικές μεθόδους κατά τη διάρκεια των ημερών της κινητικότητας. Κατά τη διάρκεια της 4ήμερης επίσκεψης, οι συμμετέχοντες απέκτησαν θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις σχετικά με την μουσικοπαιδαγωγική προσέγγιση Orff Schulwerk, τη χρήση εκπαιδευτικών παιχνιδιών για την πρόληψη του εκφοβισμού από συνομηλίκους, τη διαχείριση θυμού,   τη μείωση του στρες,  την πεντατονική μουσικοθεραπεία, τις αερόβιες δραστηριότητες  και δραστηριότητες επίγνωσης των συναισθημάτων.

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να γνωρίσουν διαφορετικούς τύπους σχολείων. Συγκεκριμένα, οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στο Pamukkale Guidance and Research Center (Κέντρο Καθοδήγησης και Έρευνας Pamukkale), στο Νηπιαγωγείο Ειδικής Αγωγής Oktay Mersin και στο Dentaş Special Education Practice School. Κατά κοινή ομολογία όλοι οι συμμετέχοντες έμειναν έκπληκτοι από τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις των σχολείων αλλά και την άριστη φιλοξενία των Τούρκων εταίρων.

 

 

 

Φυλλάδιο Εκπαιδευτικού Υλικού του προγράμματος School Well-Being 4 All από τη Τουρκία Download


 

Διάχυση των αποτελεσμάτων του δεύτερου ταξιδιού

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 στο σαλόνι του σχολείου  μας,  η συντονίστρια κ. Γεωργιάδου Τριανταφυλλιά ΠΕ06 – Αγγλικών, μαζί με τους δυο συμμετέχοντες, την κ. Τσιλιγκίρη Αικατερίνη – Ειρήνη  και την κ. Χατζηκαλλινικίδου Ελένη , διοργάνωσαν ενημέρωση διάχυσης αποτελεσμάτων του δεύτερου ταξιδιού στο Ντενιζλί της Τουρκίας. Οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους κατά τη διάρκεια της δεύτερης μετακίνησης με τον διευθυντή και το  προσωπικό του σχολείου.

3 2

 


 

Επίσκεψη εκπαιδευτικών του  σχολείου μας στην Ισπανία

Στις 12-17 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκε η τρίτη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus + «School Well-Being 4 All»
στην Ισπανία. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν η κ. Ξανθοπούλου ΣιμέλαΠΕ11.01 – Φυσικής Αγωγής,  η κ. Τσιλιγκίρη Αικατερίνη – Ειρήνη ΠΕ02 και η κ. Ντουρανίδου Μαρίνα – Σοφία ΠΕ21 Λογοθεραπευτών.

Συνολικά οι 16 εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην κινητικότητα, από την Πορτογαλία, την Ελλάδα, την Κύπρο, την Τουρκία και τη Ρουμανία φιλοξενήθηκαν στη Βαλένθια Ντε Δον Χουάν της Ισπανίας, στην περιοχή της Λεόν, από το σχολείο υποδοχής που ήταν το CEIP
BERNARDINO PEREZ (πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης).
Οι συνάδελφοι εταίροι από την Ισπανία αποδείχτηκαν άριστοι οικοδεσπότες, όχι μόνο στη φιλοξενία αλλά και στο επίπεδο της
επιστημονικής κατάρτισης. Παρουσιάστηκαν συστήματα  επαυξητική  και εναλλακτικής επικοινωνίας, όπως το ARASAAC, δίνοντας τρόπους έκφρασης, διαφορετικούς από την προφορική γλώσσα, που στοχεύουν στην αύξηση ή στην αντιστάθμιση (εναλλακτική) των δυσκολιών επικοινωνίας και ομιλίας πολλών ατόμων με αναπηρία. Επιπλέον παρουσιάστηκε η μέθοδος TEACCH, με επίδειξη χρήσης και
παρατήρηση κατά τη διάρκεια των σχολικών μαθημάτων.
Πραγματοποιήθηκε αρχικά επίδειξη και στη συνέχεια χρήση συσκευών ενίσχυσης ήχου για μαθητές με προβλήματα ακοής. Επίσης, έγινε
επίδειξη των γνώσεων που αποκόμισαν 3 μαθητές με υψηλό δείκτη ευφυίας μετά από ένα πρόγραμμα ρομποτικής. Υλοποιήθηκαν δράσεις
χαλάρωσης και ευεξίας μέσω της yoga, pilates και aerobic με χρήση τραμπολίνου. Επίσημη υποδοχή από το Δήμαρχο της Βαλένθια και
συμμετοχή σε σεμινάριο με θέμα» Ειδικές ανάγκες, Ειδικές δεξιότητες» με σκοπό την ανταλλαγή διδακτικών εμπειριών. Τέλος
πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο ειδικό σχολείο της Λεόν (CEE Sagrado Corazon), όπου οι κτιριακές εγκαταστάσεις και η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου μας άφησαν άφωνους.

Φυλλάδιο Εκπαιδευτικού Υλικού του προγράμματος School Well-Being 4 All από τη Ισπανία Download


Διάχυση των αποτελεσμάτων του τρίτου ταξιδιού

Την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024 στην αίθουσα Πληροφορικής του σχολείου  μας,  η αναπληρώτρια συντονίστρια κ. Ξανθοπούλου Σιμέλα ΠΕ11 –Φυσικής Αγωγής, μαζί με τους δυο συμμετέχοντες, την κ. Τσιλιγκίρη Αικατερίνη – Ειρήνη  και την κ. Ντουρανίδου Μαρίνα , διοργάνωσαν ενημέρωση διάχυσης αποτελεσμάτων του δεύτερου ταξιδιού στη Λεόν της Ισπανίας. Οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους κατά τη διάρκεια της τρίτης μετακίνησης με τον διευθυντή και το  προσωπικό του σχολείου.

Messenger_creation_600b1110-15fa-4b3b-aa8b-43e0768cc259      Messenger_creation_ffa31cf1-17d3-4f3b-b2b8-08cc84fb8aa7


 

Εφαρμογή στο σχολείο μας

Κατά τη διάρκεια των επισκέψεών μας στα σχολεία των εταίρων μας, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε από κοντά πολλές παρεμβάσεις που στόχευαν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των παιδιών με αναπηρίες. Σε συνεργασία με τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς και ειδικούς εκπαιδευτικούς, αποκτήσαμε γνώση για διάφορες προσεγγίσεις.

Επιστρέφοντας στο σχολείο μας, αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε και να υιοθετήσουμε κάποιες από τις πρακτικές που παρατηρήσαμε. 

  1. Yoga και Pilates: Η εφαρμογή αυτών των δραστηριοτήτων έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα ωφέλιμη, καθώς προάγει την ευλυγισία, τη δύναμη και τη συγκέντρωση. Οι μαθητές μας ανέφεραν ότι ένιωθαν σωματικά και ψυχικά καλύτερα μετά από κάθε συνεδρία.
  2. TEACCH και ARASAAC: Αυτά τα προγράμματα εκπαιδευτικής παρέμβασης επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη βελτίωση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε δραστηριότητες που αύξησαν την ομαδικότητα και τη συνεργασία.
  3. Marble Art – Τέχνη Μαρμαρογραφίας: Η τέχνη της μαρμαρογραφίας προσέφερε μια μοναδική ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά. Η καλλιτεχνική διαδικασία λειτούργησε ως μέσο για συναισθηματική και ψυχική χαλάρωση.