IMG3

ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ «ΔΟΜΝΑ ΒΙΣΒΙΖΗ»

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ «ΔΟΜΝΑ ΒΙΣΒΙΖΗ» ΚΑΙ ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥΛ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

Την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019 και κατά τη 2η διδακτική ώρα πραγματοποιήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Αλεξ/πολης «Δόμνα Βισβίζη», πρόγραμμα συνεκπαίδευσης μεταξύ των μαθητών του 3ου Γυμνασίου και 6 μαθητών του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ Αλεξ/πολης. Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στην προσπάθεια των δύο σχολείων να προαχθεί η ένταξη όλων των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο βάσει ίσων ευκαιριών, να αναπτυχθούν γνωστικά, ψυχοσυναισθηματικά και κοινωνικά όλα, τα παιδιά συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές αμφότερων των σχολικών πλαισίων σε θέματα αποδοχής της ετερότητας, ενσυναίσθησης και αλληλοσεβασμού  (ΥΑ 172877/Δ3/17-10-2016, Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης).

Οι εκπαιδευτικοί που φιλοξένησαν τους μαθητές του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ στο τμήμα τους ήταν η κ. Αλεξάνδρα Γκουλιάμα, φιλόλογος, διδάσκοντας Μεσαιωνική Ιστορία στο Β2 και ο κ. Αθανάσιος Καραγεωργίου, φιλόλογος, που δίδαξε Αρχαία Ελληνική Ιστορία στο Α4. Αυτή η διδασκαλία, βέβαια, διέφερε από τις προηγούμενες και προσαρμόστηκε μεθοδολογικά στις απαιτήσεις του προγράμματος. Έτσι, χρησιμοποιήθηκαν πολυμέσα με πλουσιότερο εποπτικό υλικό, πηγές και εικόνες και προτιμήθηκε να εμπλακούν τα παιδιά σε δραστηριότητες δραματοποίησης (role-playing και παιχνίδια συνέντευξης) για να βιώσουν τους ρόλους και τις συνθήκες της ιστορικής πραγματικότητας που μελέτησαν.

Οι μαθητές της γενικής αγωγής έδειχναν να απολαμβάνουν το μάθημα περισσότερο αυτή τη φορά, αφού αυτό περιλάμβανε μεγαλύτερη κινητικότητα και αλληλεπίδραση τώρα, ενώ οι μαθητές της ειδικής αγωγής με τη σειρά τους –παιδιά πιο συνεσταλμένα μιας και ήταν φιλοξενούμενα- εξοικειώθηκαν γρήγορα και βρήκαν τη διαδικασία πολύ διασκεδαστική.

Η αλήθεια είναι ότι η ώρα κύλισε γρήγορα μέσα σε ένα πολύ ευχάριστο κλίμα, με γέλια, αναπάντεχες ερωτήσεις και δημιουργικές απαντήσεις. Τα φιλοξενούμενα παιδιά, μαζί με τα παιδιά των τμημάτων  αυτοσχεδίαζαν με όσα κατάλαβαν από τη μαθησιακή διαδικασία και ήρθαν κοντά, εξοικειώθηκαν, συνομίλησαν και ένιωσαν όμορφα. Ο Δημήτρης, μαθητής του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ, με το πιο γλυκό χαμόγελο στο πρόσωπο έδειχνε ότι νιώθει καλοδεχούμενος σε ένα σχολείο που, όπως μας είπε, του θύμιζε κάτι από το σχολείο που φοιτούσε παλιότερα. Ο φίλος του ο Κώστας εντυπωσιάστηκε από το μέγεθος του σχολείου που επισκέφτηκε και η Ελένη μονολογούσε βηματίζοντας στη σκάλα και συγκρίνοντας με το δικό της σχολείο: «μα, πόσο ψηλά βρίσκονται οι τάξεις σας;».

Κι αν είχαμε τη δυνατότητα να ρωτήσουμε το κάθε παιδί τί αποκόμισε από αυτή την κοινή δραστηριότητα, θα μας έλεγε το καθένα και κάτι διαφορετικό. Γιατί αυτές οι ευκαιρίες αλληλοεπίδρασης και γνωριμίας με άλλα περιβάλλοντα και με άλλες ομάδες συμμαθητών αφήνουν ξεχωριστό αποτύπωμα  και τα οφέλη τους είναι πολλαπλάσια και ευθέως ανάλογα με τον αριθμό των φορών που επαναλαμβάνεται η προσπάθεια.

 

 

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 3ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

 

Οι μαθητές του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥΛ Αλεξανδρούπολης , μόλις επέστρεψαν από το 3ο Γυμνάσιο έδειχναν ενθουσιασμένοι με τη διαδικασία.

Και τι θα ήταν πιο δημιουργικό και συναρπαστικό συνάμα για τα παιδιά μας από μία συνέντευξη με τους ίδιους;

 

Πώς σου φάνηκε το 3ο Γυμνάσιο Κώστα;

Κώστας: Το σχολείο ήταν πάρα πολύ καθαρό . Μου άρεσαν πολύ τα φυτά και τα παγκάκια που υπήρχαν σε πολλά σημεία μέσα στο σχολείο και στην αυλή. Με εντυπωσίασε το κυλικείο κάτι το οποίο δεν έχουμε εμείς στο δικό μας σχολείο, διότι εμείς οργανώνουμε μόνοι μας το δικό μας κυλικείο. Επίσης, το σχολείο έχει πολλούς ορόφους και έπρεπε να ανεβούμε με τις σκάλες, κάτι που ήταν λίγο κουραστικό για εμάς.

Εσένα Δημήτρη τι σε εντυπωσίασε από το σχολείο;

ΔημήτρηςΜου άρεσε περισσότερο η αυλή του σχολείου, είναι πολύ μεγάλη και έχει ποδοσφαιρικές εστίες, γήπεδο μπάσκετ και βόλεϊ.  Μου φάνηκε παράξενο που τόσα πολλά σχολεία βρίσκονται σε ένα χώρο και οι μαθητές μπορούν και παίζουν όλοι μαζί. 

Η τάξη που παρακολούθησες το μάθημα, είναι μία τυπική τάξη ενός γενικού Γυμνασίου. Παρατήρησες διαφορές από τη δική σου τάξη;

Ελένη: Μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι το κάθε τμήμα είχε πολλούς μαθητές. Παρατήρησα ακόμη,  ότι υπήρχε μία εξέδρα όπου ανέβαινε ο καθηγητής για να γράψει  στον πίνακα. Οι τοίχοι δεν είχαν ζωντανά χρώματα, όπως έχουμε στο δικό μας σχολείο.

Βούλα: Η αίθουσα δεν ήταν πολύ μεγάλη, αλλά είχε πολλά θρανία, το ένα πίσω από το άλλο, ενώ στη δική μας τάξη τα θρανία έχουν διαφορετική διάταξη. Οι μαθητές κάθονταν ανά δύο στο θρανίο και απουσιάζουν οι καναπέδες που έχουμε εμείς στην τάξη μας.

Σου άρεσε το μάθημα που παρακολούθησες στο 3ο Γυμνάσιο;

Τριαντάφυλλος:  Ήταν ωραίο το μάθημα, ο κύριος Σάκης ήταν πολύ ευγενικός και ευχάριστος την ώρα που κάναμε  το θεατρικό για τους Ολυμπιακούς αγώνες. Ήταν ωραία που όλοι μαζί γίναμε μία ομάδα. Χάρηκα που είδα κάποιους φίλους μου και μιλήσαμε. Θα ήθελα να ξαναπάμε.

Αντώνης: Μου άρεσε το μάθημα. Το κατάλαβα καλύτερα μέσα από το θεατρικό.

Τέλος, οι μαθητές του σχολείου μας κατέληξαν ότι μετά από διάλογο που είχαν με τους μαθητές  του 3ου Γυμνασίου διαπίστωσαν ότι και εντός και εκτός σχολείου έχουν όλοι κοινά ενδιαφέροντα και κοινούς στόχους.

IMG1 IMG2 IMG3

Συνημμένα

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *